donderdag 11 augustus 2011

Ringenkussentje nummer 2


Meteen maar begonnen met de monogrammen. Andere stof, andere naald nodig, maar mijn crewel naalden vond ik natuurlijk pas toen de basis af was.
Als variatie gaan de bloemen en bladeren geborduurd worden met pailletten en kralen. Wordt wel mooi strak denk ik. De Dupion-zijde laat zich goed bewerken, alleen het garen is weer van; ik splijt alle kanten uit en blijf lekker aan iedere braam van het naaldoog hangen, lekker lussen en opschorten. Dus korte draadjes nemen en regelmatig terugdraaien van de hangende naald is noodzakelijk.
Het is wel leuk werk en gaat betrekkelijk snel ondanks de ongelukjes van de draad.
De trouwjurk en het ‘pak’  worden op maat gemaakt in Turkije volgende maand. Het enige wat ik weet is dat het een witte jurk gaat worden. Haar ouders komen uit Turkije, zij is een leuke Hollandse meid met een Turks sausje.
Ben benieuwd waarmee ze thuis komt qua jurk. Mijn neef krijgt zijn pak van zijn schoonmama, dat is het gebruik in de streek waar de ouders vandaan zijn gekomen.
Zelf hebben ze nog niets hiervan gezien. Dat wil ik eigenlijk zo houden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten