maandag 15 augustus 2011

Dek-servet


Ja, nu het borduurwerk voor het ringenkussentje klaar is leg ik dat werk even weg.
Maar, projecten zat. Nu het dekservet uit de projectentas gehaald en begonnen. Simpel kruissteek borduurwerk, maar op een ander soort stof.
Damast met een strook aida, een kruisje over een kruising, het patroon van chrysanten zit ook in de damast ingeweven. De kleuren vond ik meteen al mooi op het plaatje, maar zijn toch ietsje anders in werkelijkheid.
Gelukkig heb ik ondertussen ook een handwerkzaak gevonden in Aurillac, dus de angst van tekortkomend garen is ook van de baan. Ik ben even binnengelopen, rondgekeken en weer gegaan. 
Seulement regardez zoals de vrouw vroeg en ik bevestigde.
Het is wel lastig, de kleuren liggen dicht tegen elkaar aan.
Ik zie vaak op andere blogs dat het borduurwerk horizontaal of verticaal wordt afgewerkt. Ik snap dat niet. Ik ga in dit geval met de bladvorm mee, anders houd ik niet bij waar ik gebleven ben. Tellen alleen met de ogen is toch al lastig, zo groot is het patroon nou ook weer niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten