dinsdag 23 augustus 2011

Chrysanten op damast


Het dek-servet heeft zijn eerste hoek. De chrysant ziet er aaibaar uit. Het is niet het eenvoudigste borduurwerk, wat ik eerst wel dacht. Voor de volgende hoeken moeten ik even nadenken. Het patroon heb ik met potlood bewerkt zodat de op een na lichtste kleur op papier grijs is geworden. Dat telt wat makkelijker op afstand.
De losse bloemen leveren minder problemen op, alleen moeten die wel echt vanuit het midden van de rand worden geteld wil het er goed verdeeld uit komen te zien.
Helaas moeten er ook knopjessteken gemaakt worden. Dat beheers ik niet, dus kijken in het enige boek met borduursteken, dat van het goudborduren dat ik bij me heb en ja, gelukkig de uitleg staat er. Nu nog uitproberen, maar het gaat goedkomen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten