zondag 7 augustus 2011

Armband, de eerste

We gaan weer verder aan de tulpenarmband.
Ik heb al eerder een armband gemaakt in Schneeberg-techniek, maar die is niet zo goed geworden als ik dacht. Van deze was het patroon een ietje te groot.
De tulpenarmband lijkt een iets te krap te worden. Pas als het kant op het montuur is gezet kun je zien of je goed of fout gegokt hebt.
Het boekje met patronen dat ik bij 2 armbanden(het metaal) heb gekocht wordt veel gebruikt, maar hoe de afmetingen bij anderen uitkomen weer ik niet. Er worden ook wel cursussen mee gegeven, maar die zijn altijd wat verder van huis dan ik prettig vind.
In september ga ik wel weer op les, dan zou ik daar wat meer tijd voor moeten maken. Mijn plannen gaan weer met me op de loop kun je zeggen, maar ja, zonder plannen dobbert een mens maar wat voort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten