zondag 21 augustus 2011

Historisch Maandblad


Ieder jaar speel ik een beetje vals. Ik heb een nieuwsbrief van dit tijdschrift en ieder jaar hebben ze een zomer aanbieding, 3 nummers en een boek tegen een klein prijsje en het feit dat ze je bellen over een abonnement.
Het blad is als abonnement wat duur en ik koop de nummers los, dan valt de prijs niet zo op.
Deze keer is het nog leuker want het zomernummer is meer dan dubbeldik.
Eerst kijk ik plaatjes, dan lees ik alle verhalen dan ga ik er nog een keer doorheen maar dan om een lijstje te maken van alles wat ik nog wil lezen.
Natuurlijk de lijst met kandidaten voor de Libris Prijs voor geschiedenis, ik ga ook graag naar de avond van uitreiking omdat het zo ik mijn straatje past.
Waarschijnlijk wordt dit vak geschiedenis nooit meer dan een hobby, al heb ik er dan voor gestudeerd. Het is wel een hobby waar je de rest van de leven mee toe kan.
Helaas is het historisch besef verder wel eens ver te zoeken, maar met deze tijdschriften maak ik na mijzelf zeker nog 2 mensen blij.
Geschiedenis als missie, het moet niet gekker worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten