zondag 24 juli 2011

Weer een bruiloft, nog een ringenkussentje

Dwars door alles heen en natuurlijk zonder het eerst aan mij te vragen;-) gaat er weer een neef trouwen. Deze boodschap komt alleen wat korter op de huwelijksdatum die al in begin november valt.
Toch graag ook een ringenkussentje.
Gelukkig wordt het een jurk in het wit en heb ik nog een stuk witte dupion-zijde liggen. En nieuw kantje uitzoeken is wat problematisch, dus wordt het hetzelfde patroon als de vorige, maar dan in wit.
Lint in wit is er ook nog, dus nu nog bedenken hoe de monogrammen overgebracht kunnen worden op de stof. Bij de vorige kon ik met potlood de lijnen overtrekken, de zijde is helaas wat te dik/ondoorzichtig daarvoor. Dus spul gekocht dat weg gewassen kan worden na borduren, maar daar is weer niet goed op te schrijven. Goede raad is duur....
Ik ga straks proberen de lijnen van de tekening vet te maken en toch over te trekken op de stof. Dat werkt het beste.
D & S moet het gaan worden, gelukkig heb ik via 'free patterns' wel weer de letters kunnen vinden.

3 opmerkingen:

  1. Je neef boft maar met zo'n tante! Ik ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Elizabeth. Die neven brengen hele leuke meiden in de familie, daar doe ik het voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahaha.., ja ik denk soms ook dat de leuke meiden dun "gezaaid" zijn..., vooral de creatieve meiden dan!

    BeantwoordenVerwijderen