donderdag 7 juli 2011

“Chimeara”

Xenia Kasper
Ik ken deze schrijfster helemaal niet, ze is de manager van Linda de Mol wat voor mij geen aanbeveling is. Omdat er verder weinig keus was heb ik hem maar meegenomen en als laatste van mijn bibliotheekboeken gelezen.
Verrassing, goed geschreven alleen is de ik-stijl niet helemaal wat ik prettig vind. Spannend, goede dialogen erg van deze tijd en nergens onwaarschijnlijk, waarschijnlijk omdat het tv wereldje mij nogal onwerkelijk voor komt.

Annes echtgenoot en zakenpartner tv-producent Alex van Veld die haar net voor een jonger exemplaar heeft ingeruild, wordt op gewelddadige wijze vermoord. Anne is natuurlijk een belangrijke verdachte, ze is aan de kant gezet, heeft geen alibi en een grote bijdrage aan het succes van Alex' bedrijf geleverd zonder daar veel voor terug te zien. Anne huurt privedetective Bart Kroon in en gaat samen met hem op onderzoek uit. Al gauw ontdekt ze dat er vele raadsels en geheimen in het leven van Alex waren, bovendien blijkt ze zelf ook gevaar te lopen. Redelijk spannende, met vaart geschreven onderhoudende thriller die zich afspeelt tegen de achtergrond van het tv-wereldje. Het verhaal heeft een innemende heldin, humor, romantiek en een vleugje seks, een degelijke plot en wisselende locaties (Amsterdam, Spanje, Curacao, Miami Beach). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten