zondag 10 juli 2011

De volgende fase van ‘Leven aan zee’

De fases van het borduurwerk volgen elkaar nu snel op.
Af krijg ik het niet deze periode, maar wel een eind op dreef. Waarschijnlijk neem ik het werk mee naar huis om verder aan te werken.
De vis rechtsonder moet maar nooit naast het patroon worden gelegd, laten we zeggen dat ik mis telde en wat heb moeten improviseren…..
De krab midden onder heeft zoveel licht gekleurde steekjes dat het ook mis dreigt te gaan. Daar wacht ik na drie keer uithalen wel mee tot ik thuis ben, daar heb ik ’s avonds ander licht. Daarom maar verder vanaf linksboven, dat gaat eigenlijk prima.
Als ik het hier af zou willen maken hebben ik bovendien een probleem omdat sommige kleuren opraken en ik nog geen handwerkwinkel heb kunnen vinden in
Aurillac. Misschien toch eens aan buurvrouw Sales vragen. Als ik nu maar het goede woord voor handwerkwinkel kon vinden. Het woordenboek helpt voor geen meter, omschrijven dan maar.


2 opmerkingen:

  1. O, wat wordt deze mooi!
    Aurillac ligt toch in Frankrijk?
    Handwerkwinkel is in het frans "boutique d'artisanat" en borduurzijde "broderie de soie"...
    Misschien heb je hier iets aan..

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Elizabeth. Daar heb ik zeker iets aan, die boutique kan ik nu opzoeken in les pages jaunes oftewel de gele gids. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen