vrijdag 21 oktober 2011

"Dieper dan de doden"

Nieuw boek van Tami Hoag. Een leuke naam, een eng boek. Maar schrijven kan ze zeker.
Vandaag mag ik eigenlijk pas lezen als mijn huis gepoetst is....... Alle afleiding is welkom, maar het moet toch gebeuren. Ook vandaag maar weer eens het besluit genomen om mijn dagen wat helderder in te delen.
Dat gehang de hele morgen, dat heb je als je nergens meer heen moet.
Ik wil echter wel een hoop, dus dan maar een wat geregelder leven voorschrijven aan mezelf......
Dan kan ik echt alle leuke dingen doen die nog op het lijstje staan.

Chicago, 1984. Vier kinderen struikelen in het bos over het lijk van een gedeeltelijk begraven vrouw van wie de ogen en mond zijn dichtgeplakt. Vlak achter de kinderen loopt hun lerares, Anne Navarre, die geschokt reageert op deze ontdekking. Rechercheur Tony Mendez, net terug van een cursus bij de FBI, krijgt de opdracht de moord te onderzoeken. Hij gebruikt een nieuwe techniek "het maken van profielschetsen"om een theorie over de zaak te ontwikkelen. Een strategie waarbij hij zich grondig in de levens van de kinderen moet verdiepen. Zo komt hij ook steeds dichter bij de jonge lerares die net zo geïnteresseerd is in de recente gebeurtenissen als hij. Wanneer er nieuwe slachtoffers worden gevonden, beseffen Mendez en Navarre nog niet dat er in hun naaste omgeving een meedogenloze, berekende psychopaat rondwaart.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten