vrijdag 24 juni 2011

‘Vide genier’

Koninginnedag, maar dan anders.
Op deze zondag is er een soort vrijmarkt in het dorp. De zondag het meest dichtbij de langste dag van het jaar. Van heinde en verre komt men met rommel om te verkopen. Vorig jaar is het kompleet verregent. Dit jaar ziet het er ook niet zo goed uit, maar het kan verkeren wat het weer betreft in deze contreien.
Ook is er een speciale mis, vorig jaar ben ik daar heen geweest omdat ik de kerk van binnen wilde zien en deze anders op slot zit. Het is een aparte kerk, zelden zoiets gezien, keurig gerestaureerd en van binnen bonter dan normaal in deze streek.
Ik ben bezig om de geschiedenis van dit dorp te achterhalen. Dat valt nog niet mee.
Wanneer ik materiaal gevonden heb in de bibliotheek moet dat eerst vertaald en begrepen worden voor ik het in goed nederlands kan opschrijven.
Maar stukje bij beetje gaat het lukken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten