donderdag 23 juni 2011

“Bloedgeld”

J. Jefferson Parker, ik heb wel meer van hem gelezen. Er is vaak een hoofdpersoon die niet lijkt op die uit de andere boeken.
Wel spannend, al is alles erg grijs is zijn boeken. Veel tussen zwart & wit in wat betreft het kwaad begrijpelijk en iets om over na te denken, wel erg amerikaans toch.
Ben wel blij dat ik iemand gevraagd heb om de thrillergids van Vrij Nederland voor me aan te schaffen. Nu ik niet meer werk moet ik op een andere manier aan de titels van spannend werk zien te komen.


De jonge politieagent Charlie Hood van het Los Angeles Sheriff's Department (bekend uit L. A. Outlaws) heeft op een avond dienst met de veel oudere, doorgewinterde Terry Laws. Tijdens hun patrouille in Antelope Valley, een nog vrij ongecultiveerd, onherbergzaam woestijngebied, wordt Laws overhoop geschoten, Hood blijft ongedeerd, maar heeft de dader wel gezien. Het is duidelijk dat het om een koelbloedige executie gaat en Interne Zaken geeft Hood de opdracht de moordenaar van Laws te vinden. Het onderzoek wijst uit dat Laws niet zo'n modelpolitieman was als iedereen dacht. Hij leidde een nogal luxueus leven en had blijkbaar een geheimzinnige bron van inkomsten. Het spoor leidt naar Mexico en drugsmokkel. In een tweede verhaallijn volgt de lezer de nog jonge reservepolitieman Draper die enkele jaren terug met Laws heeft samengewerkt in een nogal dubieuze zaak. Een spannende, sfeervolle, goed geschreven en gecomponeerde politiethriller, Hood is een interessante hoofdpersoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten