zondag 26 juni 2011

Gras laten groeien

Ja ja, een van mijn taken deze zomer is het zaaien en verzorgen van een grasveldje.
Voor het huis kan er geparkeerd worden en het makkelijkst is het als er een soort grasveld voor wordt aangelegd. Ik heb mijn bedenkingen omdat er nog zoveel ander grondwerk gebeuren moet en zal het niet leuk vinden als er machines over heen gaan rijden, maar verder ben ik zo lekker bezig.
Eerst proberen het wat vlakker te maken, dan met de hark de grond losmaken, hout en stenen en andere rommel eraf en eruit halen, nog meer harken totdat het er goed uitziet en er niets meer van groen tussen zit. Het is wel zwaar werk.
Vervolgens aarde kopen en erover uitspreiden, dus weer harken. Vervolgens graszaad zaaien en dan de grond aanstampen en nathouden.
De round-up die ik verder over de grond heb gespoten doet zijn werk goed. Ik zie het onkruid verdorren en het goede daarvan is dat het over 3 weken is uitgewerkt.
Dat betekent dat de kuil voor het zwembad ook begaanbaar blijft, anders kun je er van de brandnetels niet meer bij. Wel moet ik de uitlopers van de bramenstruiken weg snoeien, die groeien overal doorheen wanneer je ze niet kort houdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten