dinsdag 17 april 2012

Iconografie

Een oom van mij maakt traditionele iconen, met bladgoud op oud eikenhout. Nu houd ik niet zo van de afbeeldingen, maar het is wel een interessant gegeven.
Voor de zomerperiode ben ik dan ook mijn soort iconen aan het voorbereiden. Het worden er twee.
De start was een afbeelding vinden, in dit geval St. George en de Draak, om te maken.
Die is gevonden, een tweede moet ik nog bedenken. Vervolgens heb ik het mezelf iets makkelijker gemaakt als vorig jaar door 2 canvas schilderdoekjes te kopen en met een spuitbus daar oud-goud op te zetten, al is dat iets te donker geworden.
Uiteindelijk komen ze ook in de zwarte ikea-doosjes en worden ze ca. 14x14 cm groot.
De materialen gaan net als vorig jaar mee in een werkdoos. Dit wordt wel iets met veel goud en purper, ik ga er helemaal voor.
Dit is de basis afbeelding voor nummer 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten