woensdag 1 februari 2012

"Het proces"

John Grisham is een veelschrijver. Ik ben drie boeken achter heb ik ontdekt.
De eerste is het proces. Leest wel lekker, maar is behoorlijk voorspelbaar.
Wanneer een jonge advocaat met een succesvolle carriere in het verschiet ontslag neemt bij een invloedrijk advocatenkantoor, lijkt dat hem een rustiger bestaan te geven. Hij treedt in dienst bij een kleine firma waar hij komt samen te werken met Senior en Junior, twee al wat oudere advocaten. De twee houden zich voornamelijk bezig met verzekeringszaken die voortkomen uit de vele aanrijdingen die zich voordoen op het drukke kruispunt voor hun kantoor. Zaken die nooit voor de rechter komen, want altijd worden geschikt door de partijen. Een rustig en veilig bestaan. Maar dan klagen Senior en Junior namens een van hun clienten een groot farmaceutisch bedrijf aan in een zaak die alles op zijn kop zal zetten.
Het is wel weer heel veel amerikaans recht, om eerlijk te zijn heb ik hier en daar wat snel doorgebladerd/gelezen tot het wel weer 'spannend' werd. Ik vind deze iets te ver uitgesponnen, maar de liefhebber zal het niet met mij eens zijn.
Ik heb ook nog 'de getuige' en 'de bekentenis' ter lezing liggen, ik hoop dat die beter lezen. De verhalen zijn goed, maar iets teveel rechtbank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten