donderdag 24 maart 2011

Boekomslagen

Bij het opruimen van mijn huis in een poging te 'downsizen' kom ik allerlei dingen tegen die ik al een lang leven met me mee sleep, en ook nu niet wegdoe.
De boekomslag met blauwe voering moet uit 1961 of zo stammen. Gemaakt op de lagere school, waarbij je de kleuren en de randjes zelf mocht verzinnen. Ik kreeg er best een goed cijfer voor. Beter dan voor het brei- en haakwerk waar ik te lang over deed zodat het bijna smoezelig was bij presentatie.
De andere boekomslag is scheef, ik wist toen nog niet hoe gobelin-borduurwerk recht te krijgen en te houden. Als ik me niet vergis is het wapen dat van Noord-Holland en is van een jaar of wat later.
Vreemd eigenlijk, vroeger moest alles een omslag hebben, op school van papier, thuis van stof.
De bibliotheekboeken die ik nu lees zijn allemaal geplastificeerd en het zit er zo in dat je netjes met boeken om moet gaan dat het nu alleen maar lastig is om er wat omheen te doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten