donderdag 21 juni 2012

Kreeft


De Kreeft in hoofdletters. Volgend jaar wordt er een expositie gehouden van het LOKK onder de titel “ Een zee van kant”. Daar kan veel onder vallen en met de kring hebben we dan ook al een idee hoe onze expo-tafel er uit kan gaan zien.
Het LOKK zelf organiseert een groot tableau waarvoor iedereen die dat wilde een klein blauw canvasje kreeg waarop een kant gemonteerd kan worden.
Mijn keus daarvoor is een kreeft. Je werk ben je daarna eigenlijk kwijt, want het blijft bij de LOKK, maar ik zal mijn doekje wel merken aan de achterzijde.
Het is werk dat groeit tijdens het klossen, niet alleen omdat het dan wat wordt, maar ook omdat de technieken die ik gebruik onderweg pas zullen worden bedacht.
Begonnen bij de bovenste scharen is het nog wel duidelijk, hoe ik verder moet bedenk ik tijdens het werken.
Dit stukje is in ongeveer 2 uur gedaan dus het werkt wel vlot. De donkere lijnen worden in een enkel rood uitgevoerd met gestrikte picootjes aan de binnenkant waar een vorm van schaduw op de tekening staat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten