zaterdag 22 januari 2011

Borduren


Is het nu een merklap, een geboortelap, een naamlap?
In ieder geval is het een geborduurd en, uiteindelijk, ingelijst schilderij waarop naam en geboortedatum staan van een kind.

Het thema is Afrika, de samenstelling is mijn eigen ontwerp uit diverse patronen.
Dat is nog een heel gepuzzel met hulplijnen, voor zijn broertje heb ik het mezelf vast makkelijker gemaakt. Dat patroon is gekozen en van materiaal voorzien. Dat project gaat van de zomer mee naar Frankrijk.
Laten we hopen dat de ouders het ook een leuk idee vinden.
Niets is ontspannender dan bij het kijken naar de televisie wat te doen te hebben.

Ondertussen heb ik mijn dmc garens op nummer in een kistje met laadjes gesorteerd en ga ik de restanten zonder kleurnummer weggooien. Sommige garens liggen er al bijna 40 jaar, in die schoenendoos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten