dinsdag 13 december 2011

Boekenlegger

Ouderwets woord, boekenlegger. Mijn rondjeskant was af, maar ondanks een avond winden was ik vergeten het patroon vergroot mee te nemen. Tussendoor in dezelfde stijl een boekenlegger.
Het lijkt eenvoudig, dat is het ook wel maar de moeilijkheidsgraad zit er toch wel.......
De hoeken wil ik nu zelf uitzoeken.
Het randje staat in het boek 'Hollandse kant'- met passer en lineaal, niet als boekenlegger.
Helaas heb ik het nog niet kunnen terugvinden, er staat ook zoveel in. Voorlopig kan ik echt nog wel vooruit. Het volgende patroon wordt de 'maankoppen' uit hetzelfde boek, met wat meer paren.
Ik zal zien of ik het patroon op gekleurd papier kan printen, dan kan ik het toch beter zien.
Op de volgende handwerkbeurs moet ik toch maar een daglicht-lamp kopen om wit op wit ook goed te kunnen zien 's avonds.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten