dinsdag 8 februari 2011

Brei-patronen

Laat ik nu met opruimen allerlei kleine breiboekjes van Libelle uit de jaren-80 terugvinden.
Ik ruim veel op, maar dit nog even niet dus.
Zelfs handschoenen, halve handschoen zijn te vinden. En prachtige truien natuurlijk.
Ook nog oude Ariadne's tegen gekomen. Er staan nog een paar gebundelde jaargangen. Daar ga ik over een maand of wat ook afscheid van nemen. Ik kan nu eenmaal niet alles bewaren.
Gelukkig heb ik wat oude plastic enveloppen 'gevonden' om patronen in te bewaren en te ordenen.
De discipline die ik me opgelegd heb om dingen af te maken werkt goed.

Binnenkort weer een baby dekentje in duplo maken, een van de collega's is zwanger van een tweeling.

Dit was een belgisch/nederlandse co-productie voor mijn achterneefje.
Er worden 49 lapjes gebreid van 10x10 cm, die worden aan elkaar gezet en gemonteerd op een onderlaag van satijnvoering(dubbel)met vliesvulling ertussen.
De lapjes kunnen door collega's of door wederzijdse familie(in bovenstaand geval)gebreid worden.
Het breiwerk wordt erop gestikt met de machine en vervolgens worden alle kruispunten door en door vastgezet. Echt doorstoppen is natuurlijk ook een mogelijkheid.
De kleuren maken dat ieder dekentje/boxkleed/speelkleed er anders uitzien. Deze heeft nog versiering op de blokjes mee gekregen.
Het geheel kan op het wolprogramma in de machine. Voor sommige mensen wordt het een erfstuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten